google92207d2cbecf4788.html

Foça'da sahiller doldu taştı! Kış ayında yazdan kalma günler

Güneşli ve güzel havayı gören vatandaşlar soluğu İzmir’in Foça İlçesi’nde aldı. İzmir, Manisa ve çevre yerleşim yerlerinden çok sayıda kişi günü sahilde yürüyüş yada çeşitli aktivitelerle değerlendirdi.

Foça'da  sahiller doldu taştı! Kış ayında yazdan kalma günler
13 Şubat 2022 - 23:29

Günler süren sert soğukların ardından 12-13 Şubat 2022 tarihlerinde hava sıcaklıklarının sahil kentlerinde 15 dereceyi aşması vatandaşları mutlu etti. İzmir , Manisa illeri ve çevre yerleşim yerlerinden hafta sonunada denk gelen güzel havayı değerlendirmek isteyenler İzmir’in turistik İlçesi Foça’ya adeta akın etti. İlçeyi kentlere bağlayan karayolunda trafik yoğunluğu, meydan, cadde ve sokaklarında kalabalıklar oluştu. Çoluk çocuk gelen aileler sahilde yürüyerek, bisiklet sürerek, kumsallarda ve ahşap iskelelerde oturarak güneşli havanın tadını çıkardılar. Gezi tekneleri saatlik turlarla gelenleri liman içi ve adalar yakınlarında gezdirdi. Dondurmacılar ve seyyar satıcılarda yaz günlerini andırır kuyruklar meydana geldi. Restoran ve kafeler pandemi ve soğuklar sonrası gelenlerin ilgisiyle ekonomik olarak nefes aldı. Foçalı kadınlar el emeklerini sahilde kendileri için ayrılan bölümde stantlar açarak satışa sundu. Sokak hayvanlarının da bu süreçte zorluklar yaşadığına dikkat çeken hayvanseverlerde hem yiyecek hemde diğer ihtiyaçlarını karşılamak üzere stant açarak bağış eşya ve malzemeleri satışa sundular. Aileler günün anısını özçekimler yaparak ölümsüzleştirirken, çocuklar ile Foçanın simgelerinden kediler sahilde hayvan sevgisi adına hoş görüntüler verdiler. Hafta sonu otel ve pansiyonların neredeyse tam kapasite ile çalışması turizmcileri de memnun etti.

GELENLERDE BİZDE MEMNUNUZ
Foçalı vatandaşlardan Zülal Özger burada yaşamanın bir ayrıcalık olduğunu, kısa aralarla yaz kış güzel havayı yakalamanın mümkün olduğunu söyledi. Zülal özger;” Foçada hava yaz kış çok güzel oluyor. Özellikle hafta sonları. Sanki Foça; hafta sonu misafirlerini ağırlamak için o gün havayı yazdan bir gün yapıyor. Ben özellikle kışları denizede giriyorum. Biz üreten kadınlar olarak ürettiklerimizi açtığımız stantlarda sergiliyoruz. Hem satış yapıyoruz, hem Foçanın tanıtımına,hemde aile bütçesiine katkıda bulunuyoruz. Gelenlerde memnun bizde memnunuz. Herkesi Foçaya bekliyoruz.” Dedi.

SOĞUKLAR SOKAK HAYVANLARINI DA ZOR DURUMDA BIRAKTI
Sokak hayvanları için yapılan bağış eşyaları stant açarak sattıklarını belirten Emnine Deniz Başkurt’ta “Sağolsun vatandaşlarımızı çok ilgi gösteriyor. Foçamızın güzelliğinin yanısıra hayvanlarada çok ilgisi var insanların. Hayvanlara Yardım Derneği(HAYAD) olarak stant açtık. Etraftaki il ve ilçelerden gelen vatandaşlarımıza da teşekkür ediyoruz” dedi.

İZMİRDEN MANİSADAN AİLELER
Beste Yımaz ve Mert Yorulmaz adlı vatandaşlar da, güzel havayı değerlendirmek için İzmir’den geldiklerini söylediler. Beste Yılmaz;” Soğuk günlerden sonra güzel havayı bulur bulmaz ailemizle birlikte Foça’ya geldik. Güzel vakit geçiriyoruz” derken Mert Yorulmaz;” Güneşli havayı bulduk. Foçaya geldik. Burada hava çok güzel. Buraya gelmenizi tavsiye ediyorum” sözleriyle memnuniyetini aktardı.

Manisa ‘dan güzel havayı değerlendirmek için geldiklerine vurgu yapan Ayşe Özer’de;” Gerçekten hava çok güzel. Bunu fısat bildik. Çok soğuk ve yorucu günler geçti. Malum bir hastalık atlatıyoruz. Dünya Covid’le savaşıyor. Bizde bu süreçte hava almaya geldik çocuklarımızla birlikte. Ailecek vakit geçiriyoruz. “ dedi.

ŞUBATTA DONDURMA KEYFİ
İzmir’in Aliağa İlçesi’nden ailece geldiklerini ifade eden Fatih Bekteviç ise “Güzel havayı bulduk. Foçaya geldik. Gelmişken de dondurma keyfi yapıyoruz.” Dedi.

GÜZEL HAVADAN FOÇADA TURİZMCİDE NASİBİNİ ALDI
Foçanın duayen turizmcilerinden Sebahattin Karacaise havayı kendi açılarından; “Havaların bir anda güzelleşmesi ile beraber İzmir’in sakinleri kendilerini Ege kıyılarına attılar. Bugün o noktada Foça’da nasibini aldı. Dün ve bugün çok ciddi anlamda Foça bir anda kalabalıklaştı. Bu gelişmeden bizde turizmciler olarak çok memnunuz.” dedi.
Foçadaki yoğunluk akşam saatlerine kadar devam etti.