google92207d2cbecf4788.html

Foça'da işletmeler 1 Haziran'a hazırlanıyor

FOÇA'DA İŞLETMELER 1 HAZİRAN'A HAZIRLANIYOR

31 Mayıs 2020 - 00:11

İzmir’in turistik İlçesi Foça’da açılmasına izin verilen işletmeler 1 Haziran için hazırlıklarını tamamlamaya çalışıyor. Hummalı bir çalışmanın sürdüğü ilçede tüm hazırlıklar bu süreçten yeni bir pandemi dalgası yaşanmadan geçilmesi için özenle yapılıyor.

Foça’da ; koronavirüs normalleşme adımları kapsamında açılmasına izin verildiği Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan butik otel, pansiyon, spor salonları, restoran, kafe, lokanta, kıraathane, çay bahçeleri ve benzeri işletmelerde hazırlıklar tam gaz sürüyor. İşletme sahipleri ve çalışanlar başta temizlik ve dezenfeksiyon gibi ana öğeleri sağlamak için geceli gündüzlü çalışıyor. Sosyal mesafeyi koruyacak şekilde masa sandalye düzenleri oluşturuluyor. İşletme girişi ve içlerinde en görünen noktalara yerleştirilen ekranlar yada yazılı duyurularla konukların uyması talep edilen konular hatırlatılıyor. Koronavirüs önlemlerinin yanısıra tadilatlar ve dekorasyon çalışmaları sürüyor. Lokanta ve restoranlar İlgi çekecek yeni ve sağlıklı menüler hazırlıyor. İlçenin iç ve dış turizme hizmette ağırlıklı noktası Küçükdeniz Limanı bölgesinde yoğun çalışma dikkat çekiyor. Dezenfeksiyon işlemleri için ise Belediye’den destek alınıyor.

SAĞLIK KURULUNUN DİREKTİFLERİNİ UYGULUYORUZ

Foça çarşı esnaflarından lokantacı İbrahim Solaç tüm Türkiye olarak zor bir süreç geçirildiğini, açılış açıklamasıyla her türlü hazırlığı yapmaya başladıklarını söyledi. İbrahim Solaç; “ Sağlık kurullarının bizlere verdiği direktifler doğrultusunda, masa aralıklarını ayarladık. Hijyeni sağlayacak her türlü önlemi aldık. İnşallah güzel bir sezona esnaf olarak hazırız. Herkesi Foça’ya bekleriz. Beklerken de herkesin belirlenen kurallara uymasını dilyoruz” dedi.

PASPAS ÇÖP BİDONU OZON CİHAZI

Otel ve kafe işletmecisi Taner Kaya 2 buçuk aylık bir aradan sonra 1 Haziran’da faaliyete geçmenin heyecanını yaşadıklarını dile getirdi. Taner Kaya; “ bu süreç içerisinde hem dışarıdan aldığımız öneriler, hem belediyenin bildirdiği önlemlerle bir hafta on gündür hazırlık yapıyoruz. Mesela hijyen paspasları var bunlar kapı önü ve mutfak girişlerine konulacak.İnsanlar üzerinde dezenfektan malzeme olan bu paspaslara basarak içeri girecek. Farklı çöp bidonları hazırladık. İnsanlar maskelerini, eldivenlerini atacak bunların içine.Otelin, kafenin ve tuvaletlerimizin girişlerinde el dezenfektanları hazırladık. Maskeler olacak. Ekranlarımızda müşterimizin geldiği zaman ne tür önlemler alacağına dair görüntüler dönüyor. Ayrıca uyarı levhaları da olacak. Bu süreç için ayrıca ozon cihazı aldık. Ozon cihazı şu an tıbbın kabul ettiği en etkili dezenfeksiyon şeklidir. Normal bir dezenfeksiyon malzemesinden 4 bin kat daha etkilidir. Bütün odalarımızı ozonlayacağız. Müşteri ondan sonra odalara girecek. Bu işlem günde 3 defa yapılacak. Masa aralarımız bir buçuk metre, sandalye aralarımız 60 santimetre olarak ayarlandı. Dah önce 10 masa varsa 6 masaya düşürdük. Umarım tüm halkımız tüm esnafımız sağlıklı bir sezona girer. Bu illet hastalıktan da bir an evvel kurtuluruz. Gerekli önlemleri aldık. İnsanların gönlü rahat olsun. ” Dedi.

Kafe işletmecisi Okan Yılmaz’da tüm hazırlıkları
tamamladıklarını belirti. Okan Yılmaz; “Bütün bölgeyi ilaçladık. Masalarımızı mesafelerimizi ayarladık. Dezenfeksiyon yaptık. 1 Haziran’a hazırız. Foça’ya herkesi bekliyoruz.” Dedi.

SEYYAR ŞAMBALİCİDE HAZIRLANIYOR

Foça Şambalicisi olarak tanınan Hüseyin Göncü’de yasakların başladığı tarihten beri tezgahını kapattığını ve mekan sahibi esnaf gibi açılışı dört gözle beklediğini söyledi. Hüseyin Göncü; “Bir süredir kapalıydık. Bizde esnaflar gibi yeniden açılıyoruz. Hizmete hazırlanıyoruz. Müşterilerimizi bekleriz” dedi.

SAĞLIKLA HİZMET VERECEĞİZ

Balık restoranı işletmecisi Mahmut Yaman koronavirüs’ten dolayı kapalı oldukları zor bir dönemi geride bırakmaktan memnuniyet duyduğunu ifade etti. Mahmut Yaman; “Yaklaşık 2 buçuk aydır kapalıyız. Hazırlıklarımızı tamamlamaya çalışıyoruz. Tedbirlerimizi alıyoruz. Mutfaklarımızı, Lavabolarımzı, tuvaletlerimzi elden geçirdik. Yeni masa düzenimizi hazırlamaya çalışıyoruz. Masa sandalyelerimizi azalttık. İnşallah 1 Haziran’da hazır olacağız. Gelecek olan müşterilerimizi sağlıkla hizmet vermek için bekliyoruz. “ dedi.

Foça’da turizm sektöründe hizmet veren işletmeler hazırlıklarını tamamlamak için sokağa çıkmanın yasak olduğu saatlerde de yetkilerden izin alarak çalışmalarını sürdürüyor.