CHP'li Kayalar: Tıkır tıkır çalışıyoruz

Menderes Belediye Başkanı Mustafa Kayalar, “Biz belediyelerimizi kazandığımızda ‘CHP Belediyeleri vatandaşa yardım etmez’ dendi. Ama gördük ki vatandaşlarımıza yardım ediyoruz. Genel Başkanımızın da dediği gibi tıkır tıkır çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

Menderes Belediye Başkanı Mustafa Kayalar, Ayşegül Koç’un hazırlayıp sunduğu Gün Başlıyor programına konuk oldu. Menderes Belediye Başkanı Kayalar, tarım ve turizm konusunda ilçede atak yapacaklarını vurgulayarak projelerinden ve ilçeye dair çalışmalarından önemli açıklamalarda bulundu. İşte o açıklamalar:

"Bizim devletimiz de büyük bir destek yapabilseydi esnaf mekanını kapatabilirdi, ekonomik kriz var açmak zorunda kaldılar. Bunun yanında illeri risk oranlarına göre belirlemişler. Bu 15 günde bir yenilenecek. Vatandaşların bu normalleşme ile rahatlamamaları rehavete kapılmamaları gerekiyor. Maske, mesafe, hijyen, temizliğe dikkat etmemiz lazım. İzmir’in kodu yüksek. Tedbirlere uymamız lazım.

MENDERES’İ BEKLEYEN PROJELER
- "Menderes’in girişinde Ayyıldız parkımız var. Menderes’in girişi orası. Tüm giriş ve çıkışlarda kaldırım çalışmalarımızı projelendirme aşamasında büyükşehir ile beraber çalışıyor, çizimlerini yapıyoruz. 3-4 ay içinde kaldırımları asfaltlamaya başlayacağız. İlk önce yağmur suyu projemiz var. O alana kadar olan bölgede yağmur suyu kanalları var. Menderes’te yeni kaldırımlar, ışıklandırılmış bisiklet yolları, yeni asfalt, Menderes’in meydanında düzenleme yapacağız. İki ay içinde yağmur suyu kanalları bittikten sonra başlayacağız. 2021 yılında Menderes yeni kaldırımları yeni ışıklandırmaları ve yeni asfaltıyla pırıl olacak... Halk ekmek, aş evi projelerimiz vardı. 63 projemizle duyurumuzu yapmıştık. Bunların 20 tanesini hayata geçirdik. Ve içlerinde aş evi, halk ekmek de var. Menderes’te halk ekmek ve halk et projemiz var. İş merkezinde dükkanlarımız var. En kısa zamanda Görece’de vatandaşlarımızla bu hizmetlerimizi buluşturacağız.

'MENDERES TURİZM AÇISINDAN CENNET'
- "Menderes ilçemiz turizmi, tarımı ve sanayisi ile iç içe olan bir ilçe. 45 km sahilimiz var bizim. Eni 50 metreyi bulan kumsallarımız var. Otellerimiz, pansiyonlarımız var. Geçen sene turizmci esnafının birçoğu otellerini açamadı. Menderes’te 2-3 otel açıldı 5 yıldızlı. Birkaç pansiyon açıldı÷ Ancak bir buçuk senedir oteller kapalı. Bu konuda turizm esnafımız zor durumda. Otellerin kapalı olması bölgedeki esnafı da etkiliyor. Çünkü taksiciyi etkiliyor oradaki turizmciyi etkiliyor. Turist dışarı çıkmıyor. Biz bu konuda turizmcilerle açılış yapacağız. Toplantılar yapıp sezon açılmadan neler yapabileceğimizi konuşacağız. Turizm olarak bölgemiz bir cennet bunu tüm Türkiye’ye tanıtmak lazım. Özdere, Menderes deyince tüm Türkiye’ye tanıtmak lazım. Amacımız Menderes’i tüm Türkiye’de tanınmasını sağlamak. Çünkü Özdere ve Gümüldür gerçekten çok güzel yerler. İzmir’de böyle yerler yok. Biz bu konuda bir toplantı yapıp neler yapabiliriz ortaya koyacağız. Yaz nüfusumuz 400 binleri buluyor. İller Bankası’ndan 100 bin nüfusa göre para alıyoruz ama yazın bu rakam artıyor. Bu da belediyeyi çok etkiliyor.  İnsanlar şu anda kışlık evlerine dönmüyorlar."

'TÜRKİYE’NİN KARANFİLİNİN YÜZDE 45’Nİ KARŞILIYORUZ'
- "Byükşehir belediyesi, başka bir tarım mümkün projesine Ödemiş’ten başladı yani kuzeyden, daha sonra bize gelecekler. Başkanımız bütün ilçeleri geziyor. Menderes – Torbalı – Selçuk havzasına gelecekler. Başkanımız tüm tarım alanlarını geziyor. Menderes’te de birçok çiçek ve salatalık üreticisi var. Menderes Türkiye’nin yüzde 45’ini sağlıyor. Karanfilde, çiçekte yüzde 45’ini sağlıyoruz. Salatalıkta Antalya’dan sonra İzmir olarak ikinci üretime sahibiz. Koronadan dolayı bu sene salatalık 20 kuruşlara düştü. Çiftçilerimiz, seracılarımız çok büyük zarar gördü. Ama biz İBB olarak çiftçimizin yanında olmaya çalıştık. Biz kooperatifleşme ile beraber 50 kuruştan salatalığımızı aldık. İzmir’de ilçelerde dağıtıldı. Büyükşehir belediye başkanımız sağ olsun destek veriyor bu konuda."

'KİMSE YATAĞA AÇ GİRMEYECEK'
- "500 günlük yatırım projeleri kitabımızı CHP liderimiz Kemal Kılıçdaroğlu’na sunduk. Dar gelirli vatandaşlarımızın belli bir kriterlerine göre puan döşüyoruz. Kot pantolon, tişört, bir de bunları yaş gruplarına göre ayırdık. Yıkıyoruz, kurutuyoruz, ütülüyoruz. Biz buradan gelen malzemeyi vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. Biz ilk defa kadın dayanışma merkezini kuruyoruz. Menderes’te olması gereken bir şeydi. Sahilde 5 tane kafeterya açtık. Kendimiz işletiyoruz şu anda. Denize sıfır alanda 1 liraya su içiyorsunuz. Vatandaşlarımız memnun. İlle şunu yiyin için de demiyoruz. Herkes rahat bir şekilde tatilini yapıyor. Genel Başkanımız söylüyor 'ilçenizde kimse yatağa aç girmeyecek. Yatağa aç giriyorsa bir vatandaş o ile belediye başkanı başarısızdır' diye. Pandemi sürecinde 10 bin paket dağıttık. 100’e yakın tablet dağıttık. Laptop, televizyon dağıttık. Sosyal belediyecilik bizim için çok önemli. Çılgın mega projelerden parayı betona yatıracağımıza genelde insana yatırım yapmayı tercih ediyoruz."

'TIKIR TIKIR ÇALIŞIYORUZ'
- "Görece’de 80 dönüm bir alanımız var. Bu alan yapılamamış en büyük hedefim burayı hayata geçirmek. Ufak tefek boncuk dükkanlarının olduğu bir doğal yaşam alanı. Bu Menderes’i çok güzelleştirir. Menderes’te otopark sıkıntımız da başladı. Sahilde düzenlemeler yapmak. En büyük hedeflerimiz bunlar.  Normalde genel seçim 2023'te ama erken seçim olma ihtimali var. Mart Nisan aylarında seçim olacak. Ülke daha da kötüye gidiyor. Kriz artıyor. Biz belediyelerimizi kazandığımızda ‘CHP Belediyeleri vatandaşa yardım etmez’ dendi. Ama gördük ki vatandaşlarımıza yardım ediyoruz. Genel Başkanımızın da dediği gibi tıkır tıkır çalışıyoruz."